Gyldig fra

Motorstyrelsen inviterer borgere og virksomheder til nyt kundepanel

Motorstyrelsen ønsker at bruge input fra borgere og virksomheder, når styrelsen skal forbedre sine produkter og services. Derfor opretter styrelsen nu et kundepanel.

Det skal være nemt for borgere og virksomheder at forstå afgiftsreglerne på motorområdet. Motorstyrelsen opretter derfor et kundepanel, så styrelsen kan inddrage viden og erfaring fra borgere og virksomheder, når styrelsen skal udvikle og forbedre sine produkter og services.

"Formålet med Motorstyrelsens kundepanel er at sikre, at vores vejledninger, nyhedsbreve, hjemmesider m.m. er relevante, letforståelige og med det indhold, der er nødvendigt for, at borgere og virksomheder kan forstå reglerne på motorområdet. Her vil deltagerne i vores kundepanel kunne gøre en kæmpe forskel", siger direktør i Motorstyrelsen, Jørgen Rasmussen.

Deltagerne i Motorstyrelsens kundepanel kan fx blive bedt om at komme med input til forbedringer af TastSelv-services eller mobilapps. De kan også blive bedt om kommentarer til breve og rapporter, som Motorstyrelsen sender ud i forbindelse med vejledning, kontrol eller sagsbehandling. 

Borgere og virksomheder, der ønsker at deltage i Motorstyrelsens kundepanel, skal udfylde et spørgeskema, så Motorstyrelsen bl.a. får information om, hvilke køretøjer de ejer, leaser eller sælger. Med denne viden kan Motorstyrelsen kontakte de deltagere i panelet, der er i målgruppen for en service, styrelsen vil undersøge og forbedre.