Strategi og pejlemærker
Motorstyrelsen har fire strategiske pejlemærker, som vi arbejder efter.
De fire strategiske pejlemærker er:
- Motorstyrelsen skal sikre, at borgere og virksomheder oplever en effektiv, pålidelig og kompetent administration, mens kerneinteressenter oplever styrelsen som lydhør og samarbejdsorienteret.
- Motorstyrelsen skal sikre korrekt afgiftsberegning og høj regelefterlevelse ved at levere høj kvalitet og korrekthed i sagsbehandlingen samt gennem målrettet og integreret vejledning og kontrol.
- Motorstyrelsen skal sikre en effektiv og realistisk planlægning samt rettidig og korrekt eksekvering med videreudvikling af Motorstyrelsens drifts- og resultatstyring og implementering af nye sagsbehandlingsværktøjer.
- Motorstyrelsen skal sikre en kontinuerlig høj faglighed gennem rettidig rekruttering af nødvendige kompetencer samt strategisk medarbejder- og ledelsesudvikling.
Hvert år udarbejder vi en mål- og resultatplan for Motorstyrelsen, som skal sikre retning og styring i arbejdet med de strategiske pejlemærker.
Resultatløn/engangsvederlag til styrelsesdirektør
Styrelsesdirektøren har i 2020 modtaget en særlig honorering i form af et engangsvederlag på 25.000 kr.